همشهری آنلاین: اختلاف نرخ خرید و فروش سکه در بازار به بالاترین حد خود رسیده است و سکه فروشان به راحتی این تفاوت قیمت را بر روی تابلوهای خود اعلام می‌کنند و در هر خرید و فروش سود بالایی را کسب می‌کنند.

مهر نوشت: طی یکی دو سال اخیر اتفاقات بسیاری در بازار سکه، طلا و ارز رخ داده است و با بالا رفتن قیمت‌ها، اختلاف نرخ خرید و فروش سکه در بازار به شدت افزایش یافته است و در برخی از موارد تا حد۳۰ هزار تومان هم رسیده است.

این در حالی است که تا همین دو سال پیش نهایت اختلاف قیمتی که بین نرخ خرید و فروش سکه اعلام می شد، ۵ هزار تومان بود که آن هم به صورت غیرمحسوس توسط سکه فروشان و صرافی‌هایی که اقدام به خرید وفروش سکه می‌کردند، اعمال می‌شد.

در اصل تا حدود دو سال پیش نرخ خرید و فروشی که بر روی تابلوی سکه فروشان و صرافان حک می‌شد، تنها اختلاف قیمت ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومانی را نشان می‌داد و برخی از آنها به بهانه قدیمی بودن سال پایه سکه، آنها را با قمت‌های کمتری از افرادی که قصد فروش آنها را داشتند، خریداری می‌کردند.

این در حالی است که این روزها سکه فروشان به راحتی قیمت خرید و فروش سکه را با اختلاف ۲۰ و ۳۰ هزار تومانی بر روی تاباوهای خود درج می‌کنند و در برخی از این موارد اختلاف قیمت به ۴۰ هزار تومان هم می‌رسد و از هر خرید و فروش سکه، مبالغ بالایی سود را نصیب خود می‌کنند.

اختلاف شدید قیمت خرید و فروش سکه در بازار به ایجاد حباب در قیمت سکه‌ها دامن می‌زند و نظارتی نیز از سوی نهادهای ناظر بر عملکرد آنها در این تفاوت قیمت وجود ندارد.

روز گذشته سکه فروشان نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار یک میلیون و ۷۵ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۴۵ هزار تومان، نیم سکه ۵۸۵ هزار تومان، ربع سکه ۳۸۵ هزار تومان و گرمی ۲۴۵ هزار تومان اعلام شد.

همچنین نرخ خرید هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار یک میلیون و ۵۹ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۲۵هزار تومان، نیم سکه ۵۶۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۵ هزار تومان و گرمی ۲۱۵ هزار تومان بود. 

اختلاف قیمت خرید وفروش سکه در بازار
نوع سکه (دوشنبه)  خرید فروش اختلاف قیمت(تومان)
طرح جدید( امامی) ۱۰۶۰۰۰۰ ۱۰۷۵۰۰۰ ۱۵۰۰۰
طرح قدیم (بهارآزادی) ۱۰۱۵۰۰۰ ۱۰۴۵۰۰۰ ۳۰۰۰۰
نیم سکه ۵۶۰۰۰۰ ۵۸۵۰۰۰ ۲۵۰۰۰
ربع سکه ۳۵۵۰۰۰ ۳۸۵۰۰۰ ۳۰۰۰۰
گرمی ۲۱۵۰۰۰ ۲۴۵۰۰۰ ۳۰۰۰۰

 

کد خبر 226128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز